به گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی با اعلام مطلب فوق افزود: خط ۷ متروی پایتخت با بهرهبرداری از ۶ ایستگاه دیگر تکمیل خواهد شد که افتتاحیه بعدی، مربوط به ایستگاه توحید در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی میشود؛ اما در کنار افتتاح ایستگاههای جدید، تکمیل ورودیهای دوم ایستگاههای بهرهبرداری شده قبلی نیز مد نظر قرار دارد بطوریکه طی ۴ سال گذشته ۱۴ ورودی جدید (با احتساب افتتاحیه پیش رو) در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
مجری خط ۷ مترو با اشاره به ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه گفت: ۳ سال پیش ورودی غربی ایستگاه رودکی در محدوده منطقه ۱۰ به بهرهبرداری رسید و حالا ورودی شرقی این ایستگاه که در محدوده منطقه ۱۱ واقع شده است، با ۶ رشته پلهبرقی افتتاح میشود.
او گفت: ایستگاه متروی رودکی در محل تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و همجواری با خیابانهای اسکندری، رودکی و کمالی، باعث استقبال شهروندان ازآن شده است؛ اما ورودی بعدی که در آستانه بهرهبرداری قرار دارد، در واقع ورودی سوم ایستگاه مهدیه به شمار میآید. پیش از این ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط ۳ محسوب میشود، سال ۱۳۹۷ در اختیار مردم قرار گرفته بود. سال گذشته اولین ورودی مستقل ایستگاه در خط ۷ با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و اینک دومین ورودی مستقل ایستگاه مهدیه که ورودی شمال غربی نامیده میشود، با برخورداری از ۸ رشته پلهبرقی تکمیل شده است. مجاورت با میدان رازی، مجتمع مهدیه، بیمارستان پارسا و همچنین خط راهآهن تهران، ایستگاه مذکور را به یکی از ایستگاههای پرمسافر و مهم خط۷ تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی متروی تهران،برای احداث ورودی دوم ایستگاه رودکی جمعاً ۴۵ میلیارد تومان (در بخشهای ساختمانی و تجهیزات) و برای ساخت ورودی سوم ایستگاه مهدیه حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.
نظر شما